Co to ty mamky vlastně cvičí a proč?

Většina lidí, co mě zná, mě má spojenou s běháním. A není divu, protože posledních pár let jsem nedělala skoro nic jiného. Běh mě doslova pohltil a pět let jsem běhala hodně, dlouho, daleko a pořád. A i když je běh stále má nejoblíbenější sportovní aktivita, začala jsem se mnohem více věnovat i cvičení (a teď mám na mysli hlavně posilování).

Cvičení jako takovému jsem se věnovala posledních 15 – 20 let. Neběhala jsem téměř vůbec, protože jsem měla pocit, že jsem toho v mládí naběhala víc než většina lidí za celý život a už mi to prostě stačilo.

A tak jsem cvičila a hledala to pravé cvičení, díky kterému bych se cítila fit, v kondici a silná. Vyzkoušela jsem toho opravdu hodně – hodinové aerobiky, bodystylingy, cvičení zaměřená na různé partie, kickbox, jógu, powerjógu, pilates a kdo ví, co ještě. Když jsem žila v Londýně, hodně jsem cvičila doma podle různých DVD, kterých bylo na tamním trhu k dostání nespočet. A i když mě všechna tato různá cvičení bavila, vadilo mi, že jsou moc dlouhá (většinou kolem hodiny) a nějaké extra super výsledky jsem na sobě také nepozorovala.

Pak přišel na scénu HIIT (Hight Intensity Interval Training). Krátké, intenzivní cvičení, které mělo všechno, co jsem hledala. Délka cvičení maximálně do půl hodiny (většinou ale méně), vysoká intenzita a velká účinnost. A přesně takové je i cvičení v našem Fitku.

Nejsem velkým příznivcem cvičení, která se zaměřují jen na jednu partii (břicho, nohy, zadek…), ale dávám přednost cvičení, kde dostane zabrat celé tělo. Ale najdou se i dny, kdy třeba více běhám a pokud pak mám chuť ještě na cvičení, tak zařadím méně cviků na nohy a přidám více cviků třeba na břicho nebo ruce.

V dnešní době je taky velice moderní různé kardio cvičení, ale v tomhle ohledu dávám přednost běhu, jízdě na kole, na běžkách nebo třeba skákání přes švihadlo. Prostě kardio na čerstvém vzduchu mi dává větší smysl než hodinové poskakování doma.

Většina videí je/ bude bez pomůcek, jen s vlastní vahou těla, ale pomůcky mám ráda a tak časem určitě přibudou i nějaká cvičení s činkama, kettlebellem, velkým míčem, švihadlem nebo třeba židlí. Ale to už moc předbíhám 🙂

Pokud byste měli k našemu cviční jakékoli otázky, nebojte se zeptat.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.